Kritika - Jennifer L. Armentrout: Obszidián

Tényleg azt hiszed, hogy ebben a hatalmas, végtelen univerzumban a Föld, ez a hely az egyetlen, ahol kialakult az élet?

Eredeti Cím: Obsidian
Magyar Cím: Obszidián
Sorozat: Luxen #1
Kiadó: Entangled
Hazai kiadó: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2011.
Hazai megjelenés: 2013
Hossz: 422 oldal
Magyar változatot fordította: Miks-Rédai Viktória
Besorolás: YA/Paranormális/Romanitkus/Sci-fi
Értékelés: 4 pont

Amikor – éppen az utolsó középiskolai évem előtt – Nyugat-Virginiába költöztünk, beletörődtem, hogy vastag tájszólású emberek, melléképületek, szakadozó internet és rengeteg unalom tölti majd ki a napjaimat. Amíg észre nem vettem magas, szexi, különös zöld szemű szomszédomat. Az ég kiderült.
Aztán a srác megszólalt.
Daemon dühítő. Beképzelt. Pofoznivaló. Nem bírjuk egymást. Egyáltalán. De aztán, amikor egy idegen rám támadt, és Daemon egyetlen intéssel szó szerint megfagyasztotta az időt – akkor valami történt. Valami váratlan.
A szédítő idegen a szomszédból megjelölt engem.
Jól hallottad. Idegen. Mint kiderült, Daemon és a húga egy egész galaxisra való ellenféllel néznek szembe, akik mind az ő képességeikre pályáznak, a nyom pedig, amit Daemon rajtam hagyott, olyan fényesen jelzi számukra az utat, mint Las Vegas főútja. Csak úgy úszhatom meg élve, ha Daemon közelében maradok, amíg elhalványul a nyom rajtam.
Mármint ha nem ölöm meg addig én magam…
-24% kedvezménnyel!

Hihetetlen, de igaz. Sosem hittem volna, hogy valaha is elolvasom – anno első próbálkozásra nem sikerült –, azt meg aztán végképp nem, hogy a végére még élvezni is fogom. Voltak olyan részek, amik untattak és át is lapoztam, de összességében jól lekötött. Úgy a könyv háromnegyedétől hál'isten felgyorsultak az események, úgyhogy onnantól már fel is ültem a székemben. :)

A sztori, illetve a világfelépítés nagyon tetszik, és kíváncsi vagyok mit tudunk még meg róla a későbbi részekben. Két földönkívüli csoport vív élet-halál harcot a bolygónkon, hm... lefejtve ezt a tipikus tini romantikus szálat valójában egy nagyon jó sci-fi sorozat lehetne.

És ha már a szerelmi szálnál tartunk... a kibontakoztatása tetszett. Nem volt túl elhamarkodott, nem volt túl nyálas sem, viszont izgalmas volt. Szerettem a Kat és Daemon közti szájkaratékat, és a köztük lévő  érzékelhető folyamatos feszültséget.


Meglepő módon Kat sem idegesített sokszor, sőt párszor ő is megnevettetett. Többször állt ki magáért, mint számítottam. Tetszett, hogy nem esett mindig hanyatt Daemon-től és nem sírt folyton utána. YA szereplőhöz képest elég pozitív. És ha már Daemon… őt is sikerült megkedvelnem, bár még nem került fel a kedvenc fikcionális pasisaim listájára. Nem mondom, hogy nem érdemelt volna meg pár tökön rúgást, én biztos ütöttem volna párszor, viszont szórakoztató (és néha még érthető is) volt ez a hideg-meleg viselkedése. A kérdés, hogy Daemon kiemelkedik-e a többi tucat rosszfiú közül? Nehezen. De aki szereti őket, Daemon-t is kedvelni fogja.

A mellékszereplőkkel viszont nem tudok mit kezdeni. Engem Dee sem nagyon érdekelt, pedig kedves csaj, csak igazából nem látom sok értelmét a karakternek azon kívül, hogy egy híd a két fő karakter közt. A Luxen társaság többi tagja pedig szintén nem alkotott semmi maradandót. Átlag, klisés karakterek voltak számomra.

Jennifer stílusa könnyed, szórakoztató, így nem is tartott sokáig, hogy kiolvassam. 100% hogy folytatni fogom, bár egyelőre nem mondanám kedvencnek, de felkeltette az érdeklődésem.



Share on Google Plus

About DhesiX

Húszas éveiben járó mohó könyvmoly, film és sorozat függő, emellett pedig rettentő rossz, de annál lelkesebb hobbi gamer.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése