Blogturné ~ Ashley Carrigan: Halál és Glória


A BTK egy különleges mini turnéval lep meg titeket. A főszereplő könyvet egy Magyar hölgy írta. 
Ezúttal egy igazi halhatatlan vezeti kézen fogva az olvasót az időn és rég letűnt korok birodalmain át. Gloria a hajdani Ízisz papnő színes, izgalmat ígérő kalandos története, melyből nem hiányozhatnak a pergő akciójelenetek és az érzelmek sem. 

Szerző: Ashley Carrigan
Kiadó: Publio Kiadó
Megjelenés: 2012
Hossz: 231 oldal (ebook)
Besorolás: Urban fantasy
Értékelés: 3 pont

Gloria halhatatlan. Egyike azoknak a keveseknek, akik természetes vagy erőszakos haláluk után nem indulnak bomlásnak, sebeik beforrnak és újjáélednek. Külsejük megmarad abban a formában, amilyen a haláluk pillanatában volt. Egyetlen módon lehet megölni ezt a fajt, ha a fejüket elválasztják a testüktől.

Gloriának meg kell tanulnia megvédenie magát, mert a halhatatlanok többnyire egymás erejére szomjaznak. Megérzik egymás jelenlétét és az összecsapás elkerülhetetlen.

Gloria jelenleg San Francisco-ban él orvosként idős férjével. Egy éttermi vacsora során lesz figyelmes egy férfira, aki megtévesztésig hasonlít egykori szerelmére az ókori Egyiptomból. Váratlanul felbukkan egy ellenség is, és a férfi tanúja lesz a küzdelmük kimenetelének. Gloria tudja, érzi, a férfi is hordozza ezt a nem mindennapi gént, el kell mondania neki, hogy mi vár rá. Mi lenne alkalmasabb erre, mint elmesélni a saját életét?


A könyvről Kelly-től hallottam először és azonnal megfogott a fülszövege. Tudtam, hogy ez nekem való lesz és olvasnom kell. A fülszövegről azonnal a Hegylakó ugrott be, úgyhogy nem sokat gondolkodtam rajta, amikor felmerült a kérdés, hogy akarunk-e vele turnézni. 

Valójában ez a könyv egy halhatatlan élettörténete, mely a jelenben kezdődik, valószínűleg a mi időnkben. Láthatjuk hol és kivel él Gloria. A könyv egy erős kezdéssel indít. Elmondja micsoda Gloria, és hogy ez mivel jár. Néhány fejezet múlva a lány elmeséli nekünk, illetve új hódolójának, honnan jött és hogyan lett belőle halhatatlan. 

Így találjuk magunkat az ókori Egyiptomban. Innentől válik igazán érdekessé a történet. Viszont el kell mondjam, hogy kivételesen nem a paranormális szál miatt volt érdekes. Aki azt keresi az picit csalódni fog, mert bár a történet a halhatatlanok háborúján alapul, valahogy mégsem kaptunk igazán választ az ezzel kapcsolatos dolgokra, sőt néha saját maguknak is ellentmondó szabályokkal ismertetett meg minket az írónő.

A könyv felépítésileg, és hangnemileg számomra Sherrilyn Kenyon Acheronját, illetve Styxxjét idézte fel. Rettentően le tudnak kötni az ókori kultúrát bemutató, drámai, szenvedős, brutális történetek. Főhősünknek bár új élet adatott meg, de hirtelen fényűző életből egy kegyetlen világba csöppent. Bárhol kötött is ki,  többnyire szenvedés és árulás várt rá. Nagyon tetszett, hogy több kultúrát és országot is meglátogattunk az évtizedek/századok során. Egyiptomból Görögországon át egészen Kínáig. Mindenhol elidőztünk egy kicsit.

Közben persze többször is romantikázgathattunk, de mégis számomra a főhősnek egy valakivel volt igazán érdekes kapcsolata, és csak vele éreztem azt a bizonyos kémiát, ami nem feltétlen csak romantikus kapcsolatokban lehet jelen. Ez pedig meglepő módon az egykori barátjából lett ősi ellensége; Nestor. Hiába jöttek-mentek a szerelmek, hiába tudtuk már az elején, hogy az igaz és örök szerelmet egy modern Juan Carlos-szal, vagyis esetünkben Jeremyvel fogja megtalálni (hiszen neki meséli el életét), nekem nem sikerült különösebben összekapcsolódni egyik lovagjával sem. Bár be kell vallanom, hogy igazából Gloriával sem sikerült összebarátkoznom. Biztos vagyok benne, ha a jelenben lettünk volna végig kevésbé élveztem volna a könyvet, de isteni ötlet volt ez az időváltás.

Az utolsó fejezetben visszatér a cselekmény a jelenbe, ahonnan elindultunk, és akkor vettem észre, hogy mennyire vártam én azt a bizonyos mindent eldöntő csatát. Kicsit csalódtam benne, mert nem éppen úgy végződött, ahogy szerettem volna, de ez már egyéni szoc. probléma. Néha szeretném, ha az írók kissé bátrabbak lennének, de hát ez van. Az epilógus számomra kissé furcsa volt, tekintve, hogy mi a halhatatlanok világának egyik legfőbb szabálya és még mindig nem egészen értem - nem, húzzuk ezt ki! Egyáltalán nem értem, hogy valójában mi jellemző rájuk, azon kívül, hogy majdnem halhatatlanok. Reméltem, hogy erről többet megtudunk a végére,de sajnos nem így lett, így több kérdéssel köszöntem el a könyvtől, mint kezdtem neki. 

Ami magát az író nyelvezetét, stílusát illeti - és erről sosem merek magyar könyveknél beszélni, mert félek, hogy csak én vagyok túl előítéletes, de mégis szóba kell hoznom, hisz megköveteli az olvasó nép és a haza, ugyebár -, eleinte nem nagyon tudtam hová tenni az időintervallumot. Kissé keveredett a régies szóhasználat a modern szlengekkel, de ez onnantól kezdve szerencsére megszűnt, hogy beléptünk a múltba. A párbeszédek számomra sokszor elég gyengék és semmitmondóak voltak. A múltban többször is előfordult, hogy hirtelen nézőpont váltás történt a bekezdéseken belül. Ami azért furcsa, mert egyrészt könnyen elvesztettem a fonalat, másrészt pedig elméletileg Gloria mesélte el nekünk a történteket, márpedig ő ott akkor nem volt jelen, hogy lássa illetve hallja mi történik. Ha ezt külön fejezetekkel oldotta volna meg a szerző, jobb lett volna. Viszont engem lepett meg a legjobban, hogy mennyire szerettem a leírásokat, az országok bemutatásait. Tökéletesen beletudtam merülni és ezt rettentő nehéz nálam elérni. 

Összességében azt mondanám, hogy még mindig nem kaptam meg azt, amit ettől a műfajtól a hazai piacon várok, de ennek ellenére bátran ajánlanám mindenkinek a könyvet, akit megfogott a fülszöveg. A sok természetfeletti lényekről szóló fantasy közt valóban felüdülés egy ilyet olvasni. Nem rejtem véka alá azt sem, hogy minden hibája ellenére szívesen olvasnék még ezekről a halhatatlanokról, ha esetleg az írónő tervezne egy újat más szereplőkkel. Van a történetükben elég spiritusz, csak ki kellene hozni belőle mindent. 







Turné Állomások:


2014.03.24 Insane Life
2014.03.26 Függővég
2014.03.28 Deszy könyvajánlója
2014.03.30 Kelly & Lupi olvas


Share on Google Plus

About DhesiX

Húszas éveiben járó mohó könyvmoly, film és sorozat függő, emellett pedig rettentő rossz, de annál lelkesebb hobbi gamer.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése