Sarah J. Maas 'Üvegtrón' (Throne of Glass) Interjú

hippies, beauty and books... oh my! blog készített egy interjút a hamarosan debütáló írónővel, Sarah J. Maas-szal a Throne of Glass c. könyvének megjelenése alkalmából. A könyv Augusztus 7-én kerül a külföldi polcokra, itthon pedig a Könyvmolyképző kiadó vette meg a jogokat. Várható megjelenés: 2013.09.15


Miután büntetésből egy évnyi kemény munkát lehúzott a Endovier-i sóbányákban, a 18 éves bérgyilkost, Celaena Sardothien-t a trónörökös elé hurcolják. Dorian herceg felkínálja neki a szabadságot, de csak egy feltétellel: ha a lány lesz a herceg bajnoka a versenyben, ahonnan az új királyi bérgyilkos kerül ki. 

Az ellenfelei férfi-tolvajok, bérgyilkosok és harcosok a birodalom minden tájáról, mindegyiküket egy királyi tanácstag támogatja. Amennyiben sikerül mindegyik ellenfelét kiejtenie, három évig fogja szolgálni a királyságot és aztán elnyeri szabadságát. 

Celaena kiképzései a testőrök kapitányával, Westfallal kihívó és felpezsdítő. De a lány unja a merev, udvari életet. A dolgok egy kicsit érdekesebbé válnak, amikor a herceg elkezd érdeklődni a lány irányt... de az a mogorva Westfall kapitány az, aki a legjobban megérti őt. 

Egyszer az egyik ellenfelét holtan találják... hamarosan egy másikat is. Vajon Celaena megtudja-e találni a gyilkost, mielőtt ő maga is áldozattá válna? Ahogy a fiatal bérgyilkos nyomozni kezd, a nyomok egy nagyobb sors felé vezetik, mint amilyet valaha is elképzelt.

HBB: Mikor döntöttél úgy, hogy profi kiadók kezébe adod a Throne of Glass-t?

SARAH: Tudod, nem hiszem, hogy emlékszem a pontos évre/dátumra, amikor elkezdtem üldözni a kiadókat. Már évek óta ki szerettem volna adatni, mielőtt összegyűjtöttem a bátorságom és utána néztem (és elkezdtem kérdezősködni). De csupán 2008 őszén küldtem ki azokat a bizonyos leveleket az ügynököknek.

HBB: Hogy reagáltál, amikor először megtudtad, hogy kiadják a Throne of Glass-t? Megünnepelted valahogy?

SARAH:  Ó ember. Egy hisztérikus romhalmaz voltam. Amikor elért hozzám a  hír, épp az esküvő ruhám szabásmintáját készültem elintézni (2010 Márciusában), és le kellett mondanom a találkozót, mert annyira remegtem, hogy tudtam, összetörném az autómat, ha beülnék. Miután csináltam egy félig nevetséges videót, amin üvöltözve bejelentettem a hírt, a nap hátralévő részét egészségtelen ételek fogyasztásával, spontán tánc partikkal, pezsgő ivással és síró görcsökkel töltöttem.

HHB:  Mennyire volt neked fontos, hogy a főszereplőd egy erős, talpraesett, női főszereplő legyen?


SARAH: Nos, az SOSEM volt egy opció, hogy a főhösöm nem egy erős, talpraesett lány lesz. Egyszerűen nem akartam olyan történetet írni, ahol a hősnőm minden volt, csak erős nem (és nem csupán fizikai erőről beszélek) - főleg, hogy sosem akartam OLVASNI olyan történeteket, ami nyivákoló hősnőkről szólt.

Vad féltékenységgel nőttem fel, amiért a fiúk csináltak minden szórakoztató dolgot - Én akartam lenni Luke és harcolni akartam Vaderrel, vagy Phillip herceg, aki lemészárolja a gonosz boszorkányt... Szóval a regény megírása megengedte nekem, hogy elmerüljek egy olyan történetben, ahol a lány csinál minden szuper dolgot (egészen addig a pontig, hogy már folyamatosan emlékeztetnem kellett magam, hogy hagyjam a srácokat is érvényesülni néha napján)!

HBB: Mit várhatnak az olvasók a 2. és a 3. résztől?

SARAH:  *SPOILER* Nos, a második sokkal sötétebb, mint az első rész és nem akarok sokat elmondani, de közelről követi, ahogy Celaena próbál beilleszkedni az új pozíciójába, mint a Király Bajnoka - és hogy ez a szerep, hogy hat a kapcsolataira az emberekkel. *SPOILER VÉGE* A fejemben lévő sorozat valójában körülbelül 6 részből áll, szóval a 3. részben folytatódnak Celaena kalandjai (nem mondok többet!).

HBB: Hogy küzdesz az írói válság ellen?

SARAH: Azt hiszem ez minden könyvnél változik, de... általában, néhány nagyon nagyon jó zene meghozza a kedvemet az íráshoz. Van egy pár film zeném (Nagy rajongója vagyok a filmekben lévő háttérzenéknek), amiket hallgatok, amikor TÉNYLEG elakadok ( A NIMH titka, Legenda, hogy egy párat említsek). De őszintén? Csupán KÉNYSZERÍTEM magamat, hogy írjak. Ez mindig beválik. 

HBB: Ha a Throne of Glass-hez lenne zenelista, milyen zenék lennének rajta?

SARAH: Ez nagyon nehéz kérdés, mert a lejátszási listám a TOG-hez kb. 300 számnyi hosszú.  This is such a tough question, because my playlist for TOG is like 300 songs long. DE összeállítottam egy listát a top zeneszámokból - amit majd a Bloomsbury-n is megosztok valamikor - szóval tartsátok nyitva a szemeiteket! Azonban, ha azt mondanák, hogy válasszak egyet, akkor az "Assassin" a Muse-tól emlékeztet a legjobban Cealena-ra.




HBB: Látom, hogy Manhattan-ben nőttél fel (Én Queens-ben!). Mi volt a legjobb, abban, hogy a nagy városban élhettél?

SARAH: NYC képvisel!! ;) De áú - nehéz lenne csak egy kedvenc dolgot kiemelni a NYC-i életből. Béna lenne tőlem, ha azt mondanám hogy a Balett Színház a Lincoln Centerben? Nagy balett rajongó vagyok, és a családomnak éves bérlete volt (addig amíg Californiába nem költöztem). Az összes dolog közül, ami a legjobban hiányzik mióta nyugaton élek (a pizza, bagel, és az elképesztő múzeumok mellett), azt hiszem a Lincoln Center és a balett színház hiányzik a legjobban.

HBB: Hallottam egy pletykát, miszerint szereted a tündérmeséket! Melyik a két kedvenced és miért?

SARAH: Jaj! Csak kettő?! *rázza az öklét* Azt kell hogy mondjam "Keletre a naptól, nyugatra a holdtól" (egy északi népmese, hasonló mint "Eros & Psyche"), és "A gyönyörű Vasilisa" (egy Orosz népmese). Mindkettőben a hősnők viszonylag erősek a tündérmeséhez képest, akik kimondhatatlan veszélyekkel néznek szembe és az eszüket használják a túléléshez. Vannak rémisztő gazemberek,  főleg "Vasilisa"-ban Baba Yaga, aki még most is a szart is kiijeszti belőlem (és aki a Trone of Glass-ben lévő boszorkány legendákat ihlette).


Könyv Trailer

Share on Google Plus

About DhesiX

Húszas éveiben járó mohó könyvmoly, film és sorozat függő, emellett pedig rettentő rossz, de annál lelkesebb hobbi gamer.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése