2012 legjobb idézetei


Nem csak a történet, a szereplők, az írásmód és a helyszín tehetnek különlegessé, szerethetővé egy könyvet.  Persze ezekre mind szükség van, de akkor jó igazán egy könyv, ha legalább egy kedvenc idézetet ki tudunk emelni belőle. Még jobb, ha azt kívülről is fújjuk. Lehet az vicces, szomorú, filozofikus vagy romantikától csöpögős. 

Idén is, mint minden évben elég vegyes a felhozatal és idén is csak angolul olvastam, úgyhogy tekintsetek el a  nyers fordítástól, némelyik idézetbe beletörhetett a bicskám... ;)


Íme 2012 legjobb idézetei

*nem tetszési sorrendben*

"A múlt már kőbe vésett történelem, amit nem lehet megváltoztatni. A jövő átmeneti és sosem garantált. A Ma az egyetlen dolog, amin biztosan tudsz változtatni. Hozd ki belőle a legtöbbet. " 
― Sherrilyn Kenyon, Born of Silence

"Egész életemben, csak egyetlen menedékem volt, ami megvédett a poklomtól. Egy nő, akinek a mosolya repülésre késztetett, akkor is , amikor olyan erősen estem a földre, hogy nem hittem újra fel tudok állni. Nincs semmi ebben az univerzumban, ami elpusztíthatna, kivéve téged, Zarya. Fogtál egy szörnyet és emberré változtattad. A sebesült lelkemet a te mosolyod gyogyította meg. Amíg élek és még azután is, A tiéd vagyok és mindig is a tiéd leszek."
― Sherrilyn Kenyon, Born of Silence

"Rosszban és jóban, testvérek vagyunk a keserű végig. És ha te a pokolba mész, haver, én vezetem a buszt."
― Sherrilyn Kenyon, Born of Silence

„A nevem Celaena Sardothien,” suttogta. „ De nem számít, hogy a nevem Celaena, vagy Lillian vagy Ribanc, mert úgy is megverlek, mindegy, hogy minek hívsz."
― Sarah J. Maas, Throne of Glass

- Menj el. Úgy érzem haldoklom.
- Egy tisztességes leánynak sem szavad egyedül meghalnia,- mondta, egyik kezét rátéve a lányéra. - Olvassak neked az utolsó pillanataidban? Milyen történetet szeretnél?
A lány elkapta a kezét.
- Mit szólsz ahhoz, amiben az idióta herceg nem hagyja egyedül a bérgyilkost?
- Oh! Imádom azt a sztorit! Olyan szép vége van— a bérgyilkos valójában csak színlelte a betegségét, annak érdekében, hogy felkeltse a herceg figyelmét! Gondoltad volna? Olyan okos lány. És a hálószoba jelenet annyira romantikus—megéri végigolvasni a ahogy szüntelenül ugratják egymást!
- Kifelé! Kifelé! Kifelé! Hagyj békén és bájologj valaki másnak!

― Sarah J. Maas, Throne of Glass

- Egy ellenszenves seggfej vagy. Most pedig, miért is vagyok én egy kibaszott idióta? (Reseph)
- Ember, most nyitottál ki egy rakás ajtót ezzel a kérdéssel. (Thanatos)

― Larissa Ione, Lethal Rider

- Csak egy rúgás volt. Pónifiú eléggé izgága. (Regan)
- Pónifiú? (Thanatos)
- ... Nos, te egy Lovas vagy....és az apa...úgyhogy...Pónifiú. (Regan)
― Larissa Ione, Lethal Rider

Csak két ember létezik, aki tökéletes. Az, aki még meg sem született és az, aki már meghalt. Mindannyian követünk el hibákat. Része a növekedésünknek. A trükk nem az, hogy tökéletesek legyünk. Sokkal inkább az, hogy találjunk egy helyet az elménkben, ami vígaszt nyújt, ami előtt nem húzhatják el a mézesmadzagot és nem bízol meg a rossz emberben, vagy nem követed a rossz álmot. Egyszer mindannyian áldozatául esünk a káros álnokságnak.
―Sherrilyn Kenyon: Time Untime

- Egy "óh a francba" pillanat képes tönkretenni minden legjobb törekvésünket, hogy megvédjük ezt a világot, és nem létezik veszélyesebb, mint egy idióta küldetésen.
- Naná, hogy van, Choo.
- És mi lenne az?
- Egy idióta internet kapcsolattal és hat csomag Red Bullal.
―Sherrilyn Kenyon: Time Untime

"Te vagy nekem a Mennyország, és te leszel számomra az örök Pokol!" 
― Sherrilyn Kenyon, Born of Silence

- Több, mint idegesítő vagy. Miért nem tudod megtenni, amire kérlek, anélkül, hogy előtte feltennél egy millió kérdést?
- Ezt én is mondhatnám neked.
- Én nem- Ah! Lehet, hogy sokat kérdezek. És akkor mivan. Bárki a helyzetemben ugyanezt tenné. Különben is, én lány vagyok és ez a dolgom. Te fiú vagy. Neked a mellkasodat kéne veregetned az ökleiddel és morognod, aztán mindent el kellene követned, ami hatalmadban áll, hogy örömet szerezz nekem.
- Nehezen. A férfi, akit épp leírtál inkább fejbe vágna téged egy bunkósbottal és a hajadnál fogva rángatna el.
―Gena Showalter, Wicked Nights

"Az emberek gyakran untatnak, néha mulattatnak, leggyakrabban irritálnak, de ritkán keltik fel az érdeklődésemet."
―Jeaniene Frost: Once Burned

Kétszer is megnézte Ash rövid fekete haját, ahogy egy beteg érzés lett úrrá rajta.
-Madre de Dios.... ez az Apokalipszis jele. Mi történt a hajaddal? Valaki megskalpolt?
(...)
-Az összes szarság közül, amit az utolsó két napban láttam, ez az egyet dolog, ami igazán megrémít. Azt hiszem épp felgyorsítottunk a végső visszaszámlálást.
―Sherrilyn Kenyon, Time Untime

Reaver felkészült, hogy olyat mondjon, amit sosem hitt volna, hogy valaha is mondani fog. Valamit, ami a legrosszabb fajta veszélynek teheti ki a Mennyországot. Valamit, amit vagy egy zseniális stratégiaként vagy a legkatasztrofálisabb lépésként emleget majd a történelem. 
―Larissa Ione, Rogue Rider

- Az én csapatomat Reseph Lovasainak hívják.
Lehajtotta a fejét, az ölébe bámult, és hirtelen szégyellte az egész életét.
- Jillian, egy hatalmas kurva voltam. 
―Larissa Ione, Rogue Rider

- Biztos vagyok benne, hogy a seggemre ültetsz a mágiáddal, cicuska. - Az ujjak a lány hajában megrántották, csak annyira, hogy hitelt adjanak a következő nyilatkozatának. - De semmi sem változtathat a tényen, hogy az én nőm vagy, az én feleségem, az életed össze van kötve az enyémmel. Amikor visszatérek a Pokolba, csatlakozni fogsz hozzám vagy porig égetem ezt az átkozott világot, hogy megszerezzelek. - Eltolta a lányt. - Légy álszent a genetikáddal kapcsolatban, a pokolbéli helyedet illetően, de sokkal nagyobb démon vagy, mint a legtöbb szörny, amit teremtettem. - Állta a lány magasztos tekintetét. - Te, kedves menyasszonyom, te vagy az egyetlen démon ebben a szobában. Lépj túl rajta. 
―Gracen Miller, Genesis Queen

"A világ nem igazságos. És nem számít milyen jó és tisztességes vagy, nem számít mennyi mindent adsz másoknak, valaki mindig gyűlölni fog, ha másért nem, hát azért mert lélegzel. Ezen nem segíthetsz. Nem változtathatod meg az embereket vagy a véleményüket,  ha már engedték, hogy a gyűlölet megmérgezze őket. De megválaszthatod, hogyan kezeled őket. Sose hátrálj meg, de sétálj el, amikor teheted, harcolj, amikor muszáj. Bármit is teszel, ne adj nekik hatalmat, hogy bántsanak. Ne engedd be őket magadba. Nem érik meg. Saját magadért éld az életed. Maradj hű önmagadhoz és ha nem látják a szépséget, ami vagy, az az ő veszteségük. Hagyd, had vigye őket sírba a keserűség. Azzal töltsd az idődet, ami a legjobban számít. Légy önmagad és értékeld azokat az embereket, akik annak látnak téged ami és aki valójában vagy. Az embereket, akik szeretnek, és azokat akiket te szeretsz. Csak ők számítanak. Hadd menjen a többi a pokolba."
― Sherrilyn Kenyon, Born of Silence

 A halogatás a harmadik a Hülyeség Listámon. Végül úgyis pont ott kötsz ki, ahol nem akartál, pont azt teszed, amit nem akartál megtenni, azzal az egyetlen különbséggel, hogy elveszted az összes közte lévő időt, amíg csinálhattál volna valami szórakoztatót. Még rosszabb, valószínűleg egy stresszes, szar állapotban maradtál az egész idő alatt, amíg próbáltad elkerülni. Ha tudod valamiről, hogy elkerülhetetlen, tedd meg és tedd magad túl rajta. Lépj tovább. Az élet rövid.
― Karen M. Moning, ICED

-És miért is megyek én be oda?- Egy árva okot sem látok arra, hogy ilyen kockázatot vállaljak. Szeretek élni. Nagyon szeretek.
-Kölyök, Batmannek szüksége van Robinra.
Haver. Ellágyulok és elolvadok belül és veszek egy álmodozó sóhajt. Robin az ő Batmanjéhez! Szuperhős társak. Van egy csomó változat, ahol Robin sokkal erősebb lesz. Már a hellónál megkapott volna, ha ezt előbb mondta volna.
-Nem azt akarod, hogy dolgozzam neked. Egy szuperhős társat akarsz. Ez egy teljesen más történet. Miért nem ezt mondtad?
― Karen M. Moning, ICED

-Az arcod fele egy zúzódás és a másik fele épp felépülőben van egyből. Néztél mostanában tükörbe?
-Az nem azért van, mert bénán süvítek. Az a hülye segg-köcsög Ryodan tehet róla.
-Hülye segg-köcsög Ryodan el fogja törni mindkét lábad, ha még egy lépést teszel,- szól Ryodan közvetlen mögöttünk.
Szembe pörgök vele. - Miért követsz folyton?
-Mindig rákényszerítesz. 
― Karen M. Moning, ICED

-Bármennyire is nehéznek találjátok ti mind ezt elhinni,- mondja Dancer - nagyobb gondunk is van, mint az egótok. Hallgassatok ide. Beszélnünk kell. Menjünk be. Pokolian hideg van idekint.
Ryodan egy másodpercig keményen néz rá és megmondhatom az arcán lévő kifejezésről, hogy nem tetszik neki, amit a röntgen látásával lát. - Bármit akarsz mondani azt itt is tudod. Most.
- Akkora seggfej vagy,- mondja Dancer. - Időnként attól a rövid ideig tartó illúziótól szenvedek, hogy egyszer talán okosabb leszel. Rövidke ideig.
Jo és Christian úgy néz Dancerre, mintha halál vágya lenne. 
― Karen M. Moning, ICED

- Töltsd ki és írd ezt alá.
Elveszem és rápillantok. Egy jelentkezőlap. Ryodanre bámulok.
- Haver. Poszt-apokaliptikus világ. Ki csinál még jelentkezőlapokat?
- Én.
A lapra bandzsítok, majd ő rá. - Mit fizetsz nekem? - Térítek.
- Haver. Poszt-apokaliptikus világ. Ki fizet még?

― Karen M. Moning, ICED

"Jericho Barrons egy állat. Tiszta, törvényen kívüli vadállat. Nem úgy Ryodan. A cimbi egy gép."
 ― Karen M. Moning, ICED

" Egy maszkot viselek. Egy arcot, ami nem az enyém.
Régen volt egy- amit a nők úgy hívnak gyilkos mosolyom.
Most egy gyilkos mosolyával rendelkezem. "
 ― Karen M. Moning, ICED

- Te véded Ryodant? Nézd mit tett veled! Dani, átmosta az agyad? Stockholm-szindrómád van?
- Mi a franc köze van Stockholmnak mindehhez? Az nem valami város Svédországban?
 ― Karen M. Moning, ICED

 - Lehet, hogy képest vagy kiverekedni magad egy pókhálóból, de a futóhomokon való ugrálás nem működik. Minél erősebben küzdesz, annál lejjebb süllyedsz. A küzdelem csupán felgyorsítja az elkerülhetetlen vereségedet.
- Sosem szenvedtem vereséget. Sosem fogok.
- Rowena egy pókháló volt. - Megérinti az arcomat a kezével, ami a kést tartja. Az ezüst egy centire a szememtől csillan meg. - Tudod én mi vagyok?
- Egy hatalmas púp a hátamon?
- Futóhomok. És te rajta táncolsz.
  ― Karen M. Moning, ICED

- Mint egy lovat, édes, valaki be fog törni.
- Sosem.Fog.Megtörténni.
  ― Karen M. Moning, ICED

"Én ott leszek, amikor már nem tetteti tovább vele. Én leszek a golyóálló mellénye, a pajzsa, a bukott-kibaszott-angyala, ha akarja ha nem." 
   ― Karen M. Moning, ICED

- Miért vagy itt? - kérdezi Ryodan.
- Mi a fasz vagy te?
Rohadt jó kérdés. Magam is kíváncsi vagyok.
- Ha még egyszer rosszul válaszolsz, a halálod.
  ― Karen M. Moning, ICED

Ryodan nagyon lágyan mondja, “Csalódott vagy hűséges.”
Nincs szándékomban meghalni. "Hűséges," mondom. 
  ― Karen M. Moning, ICED

Odaadom Dancernek az iPodom, feltöltve különösen a ma esti showra. Közel tíz ezer szám van rajta! Motorhead-től Mozartig, Linkin Park és Liszt, Velvet Revolvertől Wagnerig, Puscifer és Pavarotti és minden a kettő közt. Még filmzenék és rajzfilm zenék is vannak rajta!
Tíz perccel később Lor így szól, -Mi ez a szar? Ki engedte, hogy ő töltse fel az iPodot?
- Senki más nem hozott magával,- Mondom - Pöpec zenét választottam.
- Hol a pokolban van ezen Hendrix? - Lor leveszi a kihangosítóról és végig pörget rajta, dühösnek látszik. - Kinek a definíciója ez a zenére?
Jo szól közbe, - Van valami Muse? Imádom Muse-t.
- Ha tudtam volna, hogy mindannyitoknak ilyen szar zenei ízlése van, több füldugót hoztam volna, - mondom. - Leszólni az én ízlésemet. Mintha a Hendrix egyáltalán hallgatható lenne. És a Muse pedig az, amit te csinálsz.
- Nos, Disturbed, - Jo mondja, - az olyan, mint te.
- És Godsmacked az, amit kaptok, - mondja Dancer. - De remélhetőleg nem ma este.
- Nincs valami Mötley Crüe vagy Van Halen? - Lor szól közbe. - Talán 'Girls, Girls, Girls' ?
- Mi a helyzet egy kis Flogging Molly-val, - Christian kapcsolódik be. - Dani, kedvesem, hogy nem tudod szeretni a 'Devil's Dance Floor'-t? És mi a helyzet a Zombie-val?
- Van 'Dragula'-m és 'Living Dead Girl'-öm - mondom védekezve.
- Véres pokol, 'Living Dead Girl' az egyik kedvencem! - Mondja Christian és elveszi az iPodot Lortól és elkezdi végig pörgetni a listát.
Kiragadom a kezéből és a hátam mögé dugom, - Ne szórakozzatok a sorrendemmel. Senki másnak nem jutott eszébe, hogy hozni kéne egy iPodot. Ez azt jelenti, hogy én vagyok a főnök.
Ryodan gyorsan elveszi tőlem az iPodot, egyik pillanatban még a kezemben van, a másikban már eltűnt.
- Héj, add vissza!
Végig pörget a listán. -Mi az ábra a Linkin Parkkal, a kurva életbe.
- Emberek, zajra van szükségünk. Hagyjátok az iPodot a kihangosítón. - Dancer elveszi az iPodot Ryodantől és visszateszi a tartóra. - És Mega bele van zúgva Chesterbe.
- Nem is!
- Dehogynem, Mega.
- Ő olyan, öreg!
- Mennyire öreg? - kérdezi Christian.
- Kábé, minimum harminc vagy valami olyasmi!
Lor felnevet - Kurva ősi, nem igaz, kölyök?
- Haver, - értek egyet. Kedvelem Lort.
- Van valami Adele? -  kérdezi Jo reménykedve.
- Még egy dal se - Mondom vidáman. - Viszont van pár Nicki Minaj.
- Valaki öljön meg, most - mondja Ryodan és becsukja a szemét.

Négy órával később fejfájás gyötör.
Hat órával később én magam vagyok egy fejfájás, a fenekem fáj, és kezdek kifutni a csokiból.
Nyolc órával később beteg vagyok Nicki Minajtól.
Kilenc órával később rohadtul odaadnék szinte bármit öt rohadt csendes percért. 
  ― Karen M. Moning, ICED

"Egy aknamező van az ajtón túl. Járj óvatosan. A szüleid szabályai nem érvényesek. Igen is félj a sötéttől. És ha azt hiszed, hogy talán egy szörny van az ágyad alatt vagy a szekrényedben, valószínűleg van is. Kelj fel és csekkold le.
Üdv a Föld Bolygón.
Most már ez a világunk— egy világ, ami nem ismeri a szabályait.
(...)
A nevem Dani “Mega” O’Malley.
Tizennégy éves vagyok.
Ez egy háborús övezet odakint. Nincs két egyforma nap.
És nincs olyan hely, ahol szívesebben lennék."
― Karen M. Moning, ICED


Nem, nem fordítottam le az egész ICED-et.. . ;)

Akinek van kedvenc idézete 2012-es megjelenésű könyvekből, angol vagy magyar, az ne legyen szégyenlős és nyugodtan használja a komment rendszert ;)

Share on Google Plus

About DhesiX

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése