The Host Előzetes - romantika a köbön vagy egy jó sci-fi?



Azt már rég tudjuk, hogy Stphenie Meyer The Host, magyarul A burok címen megjelent sci-fijéből film készül. Kaptunk már teaser plakátot ami szerény véleményem szerint sokkal jobb, mint az új, teaser trailert, ami ugyan kevesebbet mutatott a filmből, de talán pont ezért csigázott fel jobban...

Ám most itt az ideje, hogy belepillantsunk, hogy is fog ez kinézni a valóságban. Egy nappal az új plakát után kijött az új előzetes is, amit bőségesen teletömködtek romantikus jelenetekkel, akcióból sincs hiány, de az olyan tudatlanok, mint én és azon társaim, akik szintén nem olvasták a könyvet is örülhetnek, mert egy kis összefoglalót is kapnak, hogy mi a büdös francról szól is ez a film.






Andrew Niccol (Gattaca, Lopott idő) szerelmes sci-fijében az emberiség nagy részét űrlények hajtották az uralmuk alá, mégpedig azzal a módszerrel, hogy beköltöztek az emberek testébe, és átvették az irányítást az akaratuk fölött. Melanie (Saoirse Ronan) az egyik utolsó túlélő, aki beleszeret egy Jared (Max Irons) nevű fiúba, de aztán az ő testébe is beköltözik egy űrlény. Melanie az érzelmei segítségével felveszi a harcot az idegen ellen, aki a lány hatására elkezdi megérteni az embereket. A burok március 29-én kerül az amerikai mozikba.







Jogosan felvetődhet a kérdés az Éhezők viadala filmből okulva, hogy jobb-e az, hogyha a film előtt elolvassuk a könyvet és bosszankodunk, hogy ilyen-olyan über fontos részeket kihagytak és helyettük nyáladzós jeleneteket kap kicsi szívünk, vagy tegyük félre a könyvet, így nem látjuk a hibákat és még talán élvezhetjük is a filmet bosszankodás helyett, ha valamit meg nem értünk később ott lesz a könyv. A legtöbb józan paraszt ésszel megáldott ismerősöm, aki nem olvasta az ÉV-t azt mondta, hogy a film egész jó volt, míg azok, akik olvasták ennél már jóval kritikusabbak voltak. Majd meglátjuk, hogy a Host is hasonló sorsra jut-e ,vagy sikerült-e a csapatnak összehozni egy méltó adaptációt. 

Sokan egyetértenek abban, hogy adja az ég, hogy ne lássunk csupa rózsaszín ködöt, azaz ne egy szerelmi háromszögre legyen alapozva a film. Volt, aki azt mondta, hogy fele ennyi akció sincs a könyvben, mint ebben az előzetesben. Nem tudom, hogy ez a film rovására megy-e majd vagy nem. Én szeretem az akciót, főleg sci-fiben, de azt nem szeretem, amikor csak a látványra mennek, történet meg nulla. Sokaknak - ahogy nekem sem, bár én a könyvet sem olvastam - a főszereplőt alakító Saoirse Ronan nem lett szimpatikus, egyesek az Ian-t alakító Jake Abel-t kifogásolják, de amihez senki nem szólhat egy rossz szót sem, az a rendező és forgatókönyvíró, Andrew Niccol, akinek a nevéhez olyan über szuper filmeket kapcsolhatunk, mint a Gattaca vagy a Lopott idő. A fegyverneppert nem említem, mert az egy kalap fos volt, de mindenkinek lehetnek rossz napjai. Reméljük, hogy ez nem ismétlődik meg a Hosttal, kedves Mr. Niccol.

Egy szó, mint száz...
Márcis 29-ig még van idő, lehet elolvasni, újraolvasni vagy csak mentálisan és lelkileg felkészülni. Én kétlem, hogy meg fogom nézni a moziban, annál válogatósabb vagyok, de így vagy úgy, előbb utóbb szánok rá a drága időmből.... persze csak akkor, ha addig nem szállnak meg az idegenek!

Ja és, aki kíváncsi lenne, hogy milyen zene megy a videó alatt: Imagine Dragons - Radioactive

Share on Google Plus

About DhesiX

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése