Láttunk már játékokat, amik J. R. R. Tolkien által megálmodott Középföldjén játszódnak, sajnos bárcsak ne láttunk volna. Nem is sorolom a rosszabbnál is rosszabb játékok hadát, egyedül talán a Battle for Middle Earth 1-2 volt kiemelkedő ezek közül. Tehát a Shadow of Mordorhoz is így álltam hozzá: remek még egy szemétre való szar. Nem is foglalkoztam vele és csak megjelenés után kb. két héttel lettem figyelmes rá, hogy vannak értékelések. Nem akartam vesződni vele, gondoltam meglesem a számot a lap alján azt jó napot. Hát meglepett amit láttam: IGN ~ 93%, Polygon ~ 95%. Jó, volt olyan is hogy Gamespot ~ 80%, de mivel én úgy 50-60% tartományra saccoltam, egyből felcsillant a szemem. Azta hát ezt kipróbáljuk, gondoltam azonnal. És mit gondolok most?
Fejlesztő(k) | Monolith Productions Behaviour Interactive (PS3/X360) |
Kiadó(k) | Warner Bros. Interactive Entertainment |
Engine | LithTech Jupiter EX (modified with Nemesis System) |
Platform(ok) | Microsoft Windows PlayStation 3 PlayStation 4 Xbox 360 Xbox One |
Megjelenési dátum(ok) | Microsoft Windows
|
Műfaj | Akció role-playing |
Mód | Single-player |
Prezentáció
Azt a fity fán fütyülő rézangyalát!... Szóval jó, sőt nagyon jó. Minden helyén van, minden kidolgozott, talán csak a szikla falak lettek túl egyenes vonalúak mintha késsel metélték volna őket, de ezt nézzük el. Amúgy is megmagyaráztam magamnak, hogy ezek többsége bánya rész biztos azért ilyen precízen faragott. Viszont ha elered az eső vizes lesz a ruhánk, megtelnek a pocsolyák. Ritkán láttam ennyire hangulatos részleteket egy játékban. Tényleg annyira jó a grafika, hogy nem akarsz majd futni a latyakos úton nehogy sáros legyen a ruhád. Ezt már csak tetézi, hogy hősünk annyi akrobatikus harci animációt kapott, hogy nem győztem számolni aztán abba is hagytam gyorsan, és inkább csak élveztem az Ork fejek röpködését.Történet
Nem akarok túl sokat spoilerezni, a lényeg, hogy hősünk, Talion életét és családját veszti Sauron seregeinek támadásakor. Egy tünde lidércnek, Celebrimbornak hála új életre kel és kap pár speciális képességet, aminek hála elindulhat a véres bosszúhadjárat. Na meg ezentúl mindig lesz egy beszélgető partnere hisz a lidérc pajti innentől elválaszthatatlan részünk, ugyanis neki is megvan a saját küldetése. Mondjuk a WC-n ülve nem biztos hogy örülnék a társaságának. A történet része a lejjebb említett nemezis rendszer is, aminek kiaknázása során leépítjük az ellenség haderejét és előcsalogatjuk a Kezet. Várj mit? Másszóval a célpontunkat, akit csak úgy hívnak, hogy Hand of Sauron vagy Black Hand of Sauron, magyarán Sauron (Fekete) keze. A vége viszont folytatást sugall olyannyira, hogy már csak akkor lenne egyértelműbb, ha kiírták volna a záró képsor után, hogy "Folytatás következik".Ezio te vagy az?
Nem tehetek róla, de ahogy elkezdtem játszani mindig az Assassin's Creed-re asszociáltam. Ahogy Talion felmászik a falakra, végig sétál a kifeszített köteleken, ahogy ráveti magát egy ellenségre egy tetőről, stb. És még hasonlít is rá. Persze ez egyáltalán nem negatívum, hiszen nem bűn az, ha valami jót próbálunk még jobbá tenni és szerintem sikerült. Ugyanis kaptunk egy kis RPG repertoárt is, amivel szép új képességekre tehetünk szert vagy erősíthetjük a már meglévőket.Nemezis Rendszer
Ez külön kategóriát kapott. Hogy miért? Mert csak! Na jó megpróbálom elmagyarázni. Szóval az Orkok ugyan káosznak tűnő tömegben támadnak, de mégis van hierarchia köztük. Vezérek, akik többnyire azért lettek azok, mert megöltek mindenkit, aki másképp gondolta.Na már most, ezeket a vezéreket nyomon követhetjük vagy kémkedhetünk utánuk és így információkat szerezhetünk. Például: ha van egy combos köztük, akit nem biztos hogy le tudunk győzni, kideríthetünk dolgokat róla. Mondjuk, hogy fél a darazsaktól. Aztán lopakodva végig követjük a cselekedeteit, ha lehetőség adódik rá, tegyük fel elhalad egy darázsfészek felett, akkor a fejére ejthetjük, amitől persze becsinál félelmében és sikítva elrohan mint Bieber. Ebből az következik, hogy a többi Ork persze jól kigúnyolja, csökken a presztízse falkában és veszít az erejéből. De akár egymásnak is ugraszthatunk vezéreket vagy a beépített emberünket felküzdhetjük az Ork dinasztia csúcsára. Rengeteg lehetőség van és ez csak a jéghegy csúcsa. Látnátok a döglött bálnát alatta. Van még egy dolog: a halál, ami meg fog történni mindenkivel kivéve ha Chuck Norris a neved. De ez a játék része meg amúgy is életre kelsz lidérc pajtinak hála. Viszont ezzel megváltozik az Orkok felállása is hisz, aki megölt téged feljebb lép a ranglétrán és most már erősebb lesz mint előtte. Valamint előfordul a CW effektus is, hogy azt hiszed, megöltél egy vezért aztán nagy meglepetésedre egyszer csak megjelenik, hogy törlesszen neked, amiért olyan szép heget hagytál a pofiján. Mondjuk volt pár olyan makacs mócsing is, akit már hatszor vágtam le mégis visszajött igaz már egy ép rész nem volt a testén. Valahogy így:
Tényleg néha annyira idegesítő volt, hogy miután negyvenhatezer-ötszázharminchetedszerre is lecsaptam, erős késztetést éreztem, hogy tábortűz alapnak használjam a testét vagy Dexter módszerét követve feldaraboljam, esetleg spártai módra egy szakadékba lökjem. Lényegében bármit, csak ne keljen fel megint. De sajna ilyen lehetőség nincs.
Értékelés
FUSSATOK BOLONDOK EGY MORDORÉRT, AZTÁN VISSZA NE GYERTEK NEKEM A DRÁGASZÁÁÁG NÉLKÜL!!!
Valóban jó játék, de amikor ugyanaz az a vezér megöl harmadjára is, egy időre abba kell hagyni. :D (Velem legalább is ez történt.) De valóban nagyon szép a környezete, a karakter is szépen kidolgozott, van története is, nyitott a világa, és sok különleges harcmodort lehet tanítani a karakternek.
VálaszTörlésVelem is előfordult párszor olyankor ha találkoztam vele megint inkább elfutottam. Fejlődtem egy kicsit még és úgy próbálkoztam vagy ha valami olyan helyzet adódott ahol minden ellene szólt már nem volt vészes.
Törlés