Kritika ~ Larissa Ione: Csábítás



Szerző: Larissa Ione
Cím: Pleasure Unbound (Csábítás)
Sorozat: Daemonica #1
Műfaj: paranormál-romantikus
Hossz: 512 oldal (kindle)
nyelv: angol
Külföldi megjelenés: Július 1., 2008 (Forever)
Magyar megjelenés: 2012, (Egmont Kiadó)
Tayla, a fiatal őrző élete nem áll másból, mint gyilkolásból. A lány feladata, hogy az emberekre támadó démonoktól megtisztítsa New Yorkot, lehetőleg nyom és nagyobb zűr nélkül. Csakhogy Tayla az utóbbi időben nincs jól: furcsa emlékezetkieséses időszakai vannak, és egy vadászat alkalmával lebénul a jobb oldala. A harcban meghal a társa és legjobb barátnője, Tayla pedig egy különös helyre kerül: egy kórházba, amelynek fekete falait mágikus írásjelek borítják.

Kezelőorvosa, a jóképű Eidolon az első pillanattól kezdve Tayla különös, erotikus álmainak főszereplőjévé válik, miközben a démon férfinak sem közömbös a lány.

Eidolon fajtája a nők szexuális kihasználásának él, mégis Tayla kedvéért hajlandó lenne alávetnie magát a véres és mindkét fél számára életveszélyes párválasztási szertartásnak - még akkor is, ha minden észérv ennek ellentmond…

Vajon Tayla választ kap-e a múlt kérdéseire? Akarja-e, hogy válaszokat kapjon a férfitól? És mi lesz, ha a jövője olyan fordulatokat tartogat, amelyeket a legvadabb álmaiban sem gondolt volna?

Végre volt időm (és energiám), hogy befejezzem ezt a kritikát, attól függetlenül, hogy a könyvet kerek egy éve hű azta mindenit, de régen volt olvastam... És nem olvastam újra teljesen, szóval az , hogy anélkül szinte minden részletére emlékszek csak jelenthet valamit, nem? de, hogy egy ritka rossz kritika következik

Eredetileg egy sorozat értékelést szerettem volna írni, de megakadtam aztán félbemaradt, de mivel rettentően imádom ezt a sorozatot és a spin-offot is, így muszáj megírnom, annyi különbséggel, hogy ezúttal egyesével. Személy szerint nagyon szívesen újraolvasom mind az 5 részt, szóval már csak idő kell hozzá.

Na, de jöjjön a lényeg. A Demonica (kis hazánkban Daemonica -.-) első része a Pleasure Unbound (Csábítás) címet kapta. Félreértések elkerülése végett, a magyar kiadásról nem tudok nyilatkozni, én angolul olvastam!

értékeljünk:

A kedvenc paranormális lényeim állandóan változnak. Kezdtem a vámpírokkal, aztán jöttek az angyalok és most a démonok kerültek a képzeletbeli kedvenceim listájának a tetejére. Főleg a szukkubuszok és az inkubuszok. (Imádom a Lost Girl tévésorozatot). Egyszer olvastam erről a sorozatról egy kritikát és egy interjút Larissával és tudtam, hogy akarom ezeket a könyveket. És nem sokkal később meg is szereztem őket. Srácok, annyira imádom ezt a sorozatot és Larissa hivatalosan is az egyike lett a LEGKEDVELTEBB íróimnak és a könyvei felkerültek az automatikus VEDD MEG MOST listára. Imádom a rengeteg erotikus jelenetet és az akciójeleneteket a lélegzetelállító szerelmi jelenetekkel kombinálva, a mocskosul nehéz utazást és a rejtélyeket. Ez a sorozat így volt TÖKÉLETES az ízlésemnek!

És akkor beszéljünk néhány szót a könyvről…

Amikor megvettem a sorozatot e-book formájában és az elsőt feltöltöttem a telefonomra, hajnali kettőkor kezdtem el olvasni és reggel nyolcra be is fejeztem. Imádtam, imádtam és imádtam! (Nagy valószínűséggel még jó párszor fogjátok ezt a mondatot olvasni a kritikám alatt!) Tökéletes kezdése volt a sorozatnak.

Mindenki megtalálja benne a neki valót. Szép szerelmi történet a szerelmi történetek kedvelőinek, fülledt jelenetek a piszkos fantáziájúaknak és jó kis izgalmas részek az adrenalinfüggőknek. Jó hír azoknak az olvasóknak, akik szeretik a szenvedélyes jeleneteket: nem kell sokat várni az első HOT jelenetre! Nekem igazán piszkos fantáziám van, de őszintén? Ez még engem is meglepett.. úgy értem, nem gondoltam volna, hogy már ilyen hamar kapunk ilyen jeleneteket…

Nagyon kedveltem a fő és a mellékszereplőket is. Tayla egy nagyon vagány csajszi. Az Aegis tagja – egy olyan emberi harcosokból álló társaságé, akik annak szentelték az életüket, hogy megvédjék a világot a gonosztól. És a lánynak hatalmas humora van. Mindennél többre tartja az emberségét, miután szemtanúja volt, hogy egy démon megölte az édesanyját. Meg van arról győződve, hogy minden démon gonosz és mindet el kell pusztítani. Végül a UGH (Underworld General Hospital)-ban köt ki – egy démonok számára fenntartott kórházban, amit három inkubusz testvér vezet – és kiderül, hogy ő maga is félig démon. A fő cselekmény mellett, egy nagyon fontos kérdés kering a története körül... képes lesz elfogadni a démon részét vagy a démonok iránti gyűlölete a vesztét okozza? És tudna-e szeretni egy olyan teremtményt, amit tiszta szívéből megvet és ezzel hátat fordítani az Aegisnek? Többször is elárulják. És most ketyeg az órája… Nem teljesen értem, hogy miért utálják őt sokan az olvasók közül. Alapjáraton nem egy siránkozós csaj. Az egész életét megváltoztató felfedezést tett és ezt nehezen tudja elfogadni, azok után, amin keresztül ment.. Ez az oka annak is, amiért nem tud megbízni Eidolonban sem. Hű a karakteréhez. És egy igazán jó karakter!

Eidolon egy okos, szexi orvos. És ő egy Seminus démon (inkubusz). Ha tudod, hogy mit jelent ez a szó, akkor biztos vagyok benne, hogy nem kell többet mondanom róla, DE akkor is fogok :P Ő a „nagy” testvér a családjában, mindig vigyáz rájuk és megtesz értük bármit, hogy megvédje őket. De olyan, mint az időjárás. Soha nem tudtam,  hogyan fog reagálni. Néha olyan volt, mint egy kőszikla, aztán humoros, de soha sem volt kiszámítható. Habár egy dolog biztos. Sose húzd fel, hacsak nem Taylának hívnak és nem vagy egy félig démon démongyilkos, ellenkező esetben nagyon ronda és egészségtelen következményekkel számolhatsz! Ugyanúgy, ahogy Taylának, neki is megvan a saját története a könyvben és neki sincs sok ideje, mielőtt át kell esnie azon a változáson, ami szó szerint az őrületbe kergetheti. Az egyetlen egy esélye, ha párt talál magának és letelepszik. De össze kötni az életét egy emberrel... egy démon-vadásszal? Teljesen mindegy, hogy mennyire reménytelen a helyzete, biztos, hogy ez nem szerepelt a tartalék tervei között.

Meg kell még említenem Eidolon testvéreit is, mivel nem lehet őket nem szeretni. Nos, az egyikük egy son of a bitch..., így nagy valószínűséggel őt utálni fogod a többi könyvben is. Teljesen őrült! De Shade és Wraith (a kedvenc testvérem és NEM vagyok hajlandó Lidércnek hívni csakúgy mint ahogy Shade-et sem hívnám Árnynak... számomra ez érthetetlen, hogy itthon miért kellett lefordítani) a bőröd alá fog férkőzni! Szexik, viccesek és igazi harcosok - bár ez inkább csak a későbbi könyvekben jön elő. 

Nézőpont váltások.. Szereted őket? Nagyszerű, mert nem kettő, hanem három van benne! Utálod a nézőpont váltást? Ne aggódj, itt meg fogod szeretni őket!

A sorozatban nem csak démonok és emberek vannak jelen, de szinte minden paranormális lénybe belefuthatunk itt-ott hosszabb-rövidebb időre.

Kedvenc karaker(ek): Tayla & Wraith. Bocsi E, szeretlek téged is, de Wraith az én emberem!! 
Kedvenc jelenet(ek): A robbantós!! Most felcsigáztalak, mi? :P
Kedvenc idézet(ek):

“Danger followed in his wake . . . followed, because it wouldn’t dare get in
his way.”

Összességében: NE olvasd a könyvet nyilvános helyen! Vagy vigyorogni fogsz, mint egy tejbetök és/vagy a vörös ezer árnyalatában fogsz pompázni, vagy ordítani fogsz a szereplők/események miatt. Ha szereted a démon mitológiát, a gyilkos jó poénokat, a misztikumot minden mennyiségben, az erotikát, az ellenállhatatlan pasikat és kis akciót egy viharos szerelemmel megspékelve, akkor barátom, ez a könyv neked lett megírva!


A második rész Desire Unchained (Elszabadult vágyak), amely Shade könyve. Nem ez volt a kedvencem, de ez is elég jó, úgyhogy majd vele és "bájos" vérfarkasával térek vissza hamarosan!



Share on Google Plus

About DhesiX

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése