Könyves Tag – Népszerűtlen vélemények



Abstractelfnél láttam ezt a Book Tag-et, és bár nem gyakran csinálok ilyet  a sok vizsga anyag után/előtt jó ötletnek tűnt és, hogy Lupit idézzem: " végre anyázhatunk :-D".

Épp tegnap gondolkoztam azon, hogy mostanában nem olvastam olyan könyvet, ami kihozta volna belőlem a Hulkot, de régebben azért előfordult. Bár ez a tag nem feltétlen az anyázós könyvekre kíváncsi, de meglátjuk mennyire leszek népszerűtlen...


1. Egy népszerű könyv vagy sorozat, ami neked nem tetszett.

J. R. Ward: Síron túli szerető (Fekete Tőr Testvériség 2.). 
Nem teljes körű statisztika, de csak a moly-t nézve: 420 db 5 csillagos értékelést, és majdnem 100 db 4 csillagosat találhatunk. Én annak idején egy kegyelem 3-ast adtam neki, amiből 28 db van, és csak elvétve találhatunk ennél rosszabbat. Szerencsére ez csoportos olvasás volt (az egész sorozat az), ami baromi sokat segített abban, hogy ne hagyjam abba a könyvet már az első pár oldalnál, mint ahogy azt már jó párszor tettem. Meg nem tudom számolni hányszor kezdtem el az elmúlt években, mert mindenki elélvezett ettől a sorozattól és mert az első könyv még tetszett is. Na meg Rhage érdekes karakternek tűnt. Egészen addig, amíg el nem kezdtem olvasni. Konkrétan végig szenvedtem ezt a könyvet. Az utolsó három negyedénél kezdett tetszeni. Nagyon is tudatában vagyok annak, hogy ez a PNR, de atyám… Szinte pezsgőt bontottam, amikor végre valami izgalmas dolog történt. Az akció/történet hiánya plusz a két elcseszett főszereplő szörnyen unalmassá tette az egészet és a romantikus jelenetek nagy része idegesítő volt az utolsó kb. 30 oldalig. 




2. Egy népszerű könyv vagy sorozat, amit mások nem bírnak, neked viszont bejött.

Nahát, ilyet nem találtam, ami mindhárom kritériumnak megfelelt volna. Ha népszerű mások is szeretik vagy én nem szeretem, de mások szeretik. Ezért egy olyan könyvet választottam, ami a.) népszerű, b.) én is szeretem c.) mások is szeretik d.) azért elég sok ember csalódott benne a sorozat többi részeihez képest. Ez pedig Karen Marie Moning: ICED. Mivel narrátort váltottunk és Macet és Barronst mellőztük, helyette jött Dani, Ryo és Christian, sokan (főleg a vak Barrons rajongók) már azelőtt csalódtak a könyvben, mielőtt olvasták volna. Én is imádtam Macet és Barronst, ahogy az egész sorozatot, és szkeptikus voltam az ICED-del Dani miatt (régen nem szerettem), viszont ahogy elkezdtem olvasni az első 10 oldal után tudtam, hogy az összes közül ez lesz a kedvencem. Aki ismer, és sokat beszélget velem, az valószínűleg egy időben nagyon megutálta ezt a könyvet, mert semmi másról nem beszéltem (idén Kylo Rent utálják). Humoros, izgalmas, drámai, csavaros, egyszerűen brilliáns könyv.

3. Egy szerelmi háromszög, ahol a főszereplő nem azzal a karakterrel jött össze, akinek te szurkoltál; vagy egy OTP (one true pairing), ami szerinted pocsék.

DUDE! Story of my life...lényegében szinte mindegyik könyv ide jöhetne, ahol szerelmi háromszög van :D A kérdés, hogy Chaolt (Üvegtrón ~ bár ez még nem lejátszott meccs, így kivehetjük), Dimitrijt (Vámpírakadémia), Willt (Firelight) vagy WhoTheFuckWasInNighshade?-et szapuljam? Mindenesetre ők viszik a pálmát. 




4. Egy népszerű műfaj, amit te nagyon ritkán olvasol.

Nagyon ritkán = amiket olvastam, de kétlem, hogy még fogok, azok a New Adult realista könyvek. Egyre több olyat látok, hogy az is besokall tőlük, aki szereti őket, mert kevésbé változatosak. Igen egy UF vagy PNR is ugyanazon az alapokon nyugszik, és sok hasonló/egyforma történet van, de mégis a legtöbben van elég újdonság/egyediség, amitől elkülönül a többitől és nem unom meg őket. Meg aztán a realista könyvek nem is igazán kötnek le vagy szórakoztatnak.

5. Egy népszerű vagy közkedvelt karakter, akitől te a falra mászol.
Chaol (Üvegtrón). Akármit csinál akkor sem tudom megszeretni, és ez nem azért van, mert Dorian (volt) a kedvencem. Egyszerűen idegesít a karaktere, a viselkedése, a gondolkodása, a választásai és jól agyonütném egy húsklopfolóval. Az a helyzet, hogy csalódtam benne, pedig ígéretesnek tűnt.



6. Egy népszerű író, akit te az istenért sem tudsz megszeretni.

J. R. Ward. Őt választottam, mert vele kapcsolatban elmondhatom, hogy én igyekeztem, többször is próbálkoztam, de nem megy. Papírforma szerűen szeretnem kellene, de két sorozatát is kipróbáltam és egyiket sem vagyok képes folytatni. 


7. Egy népszerű könyves toposz, ami már a könyöködön jön ki. (pl. elveszett hercegnő, korrupt szerető, szerelmi háromszögek, stb.)

A szerelmi háromszögek kiviszik a hajam, még akkor is ha nagyon jól vannak megírva (pl.: Méreghercegnő), akkor meg pláne, ha csak kellék és értelmetlen. Ezen kívül a "kiválasztott" az "egyetlen" az a téma, amit még elviselek gyógyszer nélkül, de már nagyon telik a bögre.

8. Egy népszerű sorozat, ami téged egyáltalán nem érdekel.

Egy sorozat a kedvenc műfajomban, egy sorozat, amit nem próbáltam, egy sorozat, ami egyáltalán nem is érdekel: Chloe Neill: Chicagoland Vámpírjai. Meg mondani nem tudom, hogy miért hagy ennyire hidegen. A borítókat imádom, barátaim is szeretik, de számomra az a kategória, mint a Mercy Thompson (ezt elkezdtem egyszer, de nem jutottam sokáig). Semmi különöset nem látok benne, amiért vonzana.



9. A mondás úgy tartja, „a könyv mindig jobb, mint a film”, de melyik filmet vagy tévésorozatot kedveled jobban, mint a könyvváltozatát?

Az első, ami beugrott a The 100, aminek könyvváltozata pont most jelent meg itthon. A téma nagyon jó, az alapötlet ígéretes, de a könyv kivitelezése valami hihetetlenül szar. Benne van a pakliban, hogy azért gondolom így, mert a tv sorozat magasra tette a mércét az első évad felétől, de van egy olyan érzésem, hogy ha nem nézném, akkor is ez lenne a véleményem. Idegesítő, lassú, értelmetlen: ezekkel tudnám jellemezni a könyvet. Ezen kívül jó példa ide a Vámpírnaplók, ami sokszor idegesített tv sorozatként is, de még mindig fényévekkel jobb, mint a könyvek. 


Huh, ez nehezebb volt, mint gondoltam, viszont jól szórakoztam. Toffy, Kelly & Lupi, Fummie, és mindenki, aki akarja, ezennel tekintsétek magatokat kihívottnak! ;)
Share on Google Plus

About DhesiX

Húszas éveiben járó mohó könyvmoly, film és sorozat függő, emellett pedig rettentő rossz, de annál lelkesebb hobbi gamer.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 megjegyzés:

  1. Juj, akkor a kihívást felveszem és nemsokára én is elkészítem a mienket:)
    (egyébként sokban egyezni fogunk:))))

    VálaszTörlés