Kiadó: Fumax Kiadó
Sorozat: Assassin's Creed #6
Oldalszám: 440 oldal
Kötés: Puhakötés
Fordító: Szebegyinszki Szilvia
Megjelenés: 2014
„Lenyűgözött a csuklyás alak látványa. Szinte hipnotizált a halál végrehajtója, aki az őt körülvevő vérontással mit sem törődve, csak az alkalmas pillanatra várt, hogy lesújthasson.”
A kalózkodás aranykorában járunk, amikor csábít az ismeretlen Újvilág. Edward Kenway, egy gyapjúkereskedő elkényeztetett fia képtelen ellenállni a nyílt tenger, az arany és a kalandos élet vonzásának.
Amikor a családi gazdaságot megtámadják, kapva kap a lehetőségen, és megszökik. Hamarosan kora legrettegettebb kalózai között emlegetik a nevét.
A mohóság, a becsvágy és az árulás azonban a nyomába szegődik, és amikor egy megdöbbentő összeesküvés bizonyítékaira bukkan, amely azzal fenyegeti, hogy mindent elpusztít, ami kedves számára, utat enged a kíméletlen megtorlásnak…
Így belesodródik az Orgyilkosok és a Templomosok között fennálló évszázados küzdelembe.
Az Ubisoft díjnyertes videójátéka alapján.
Sorozat: Assassin's Creed #6
Oldalszám: 440 oldal
Kötés: Puhakötés
Fordító: Szebegyinszki Szilvia
Megjelenés: 2014
Értékelés: 4,5 pont
„Lenyűgözött a csuklyás alak látványa. Szinte hipnotizált a halál végrehajtója, aki az őt körülvevő vérontással mit sem törődve, csak az alkalmas pillanatra várt, hogy lesújthasson.”
A kalózkodás aranykorában járunk, amikor csábít az ismeretlen Újvilág. Edward Kenway, egy gyapjúkereskedő elkényeztetett fia képtelen ellenállni a nyílt tenger, az arany és a kalandos élet vonzásának.
Amikor a családi gazdaságot megtámadják, kapva kap a lehetőségen, és megszökik. Hamarosan kora legrettegettebb kalózai között emlegetik a nevét.
A mohóság, a becsvágy és az árulás azonban a nyomába szegődik, és amikor egy megdöbbentő összeesküvés bizonyítékaira bukkan, amely azzal fenyegeti, hogy mindent elpusztít, ami kedves számára, utat enged a kíméletlen megtorlásnak…
Így belesodródik az Orgyilkosok és a Templomosok között fennálló évszázados küzdelembe.
Az Ubisoft díjnyertes videójátéka alapján.
Assassin's Creed. Van aki csinálja. Van, aki nézi és van, aki olvassa. Na meg persze van olyan is, aki nem éri be csak az egyikkel és olyan is, aki még nem csatlakozott a orgyilkosok krédójához.
Népszerű videojáték franchise alapján készülő könyvekben mára már jócskán dúskálhatunk, de néhány örök kérdés megmarad. Vajon éppúgy élvezhetőek, mint maguk a játékok? Esetleg a kettő egészíti ki tökéletesen egymást? Ha valaki szereti a játékot biztosan szeretni fogja a könyvet is? És mi van azokkal, akik nem jártasak a videojátékok világában, de szeretnek olvasni? Vajon nekik is tetszenének ezek a könyvek?
Mindenki tudja, hogy ezek általánosságban megválaszolhatatlan kérdések, egészen addig, amíg nem pontosítjuk. Nézzük az 'Assassin's Creed: Fekete Lobogó (Black Flag)' esetében hogyan válaszolhatnánk meg ezeket a kérdéseket.
Kalóz becsületemre mondom, nem tudom miért kapott annyi negatívat ez a regény. Hibátlan adaptációja és kiegészítője a játéknak. Azt is meg merem kockáztatni, hogy jobb is, mint az alapanyag. A videojáték rajongói között remélem számos olyan is akad, aki szeret olvasni, mert annak kötelező darab.
Hogy miért? Nem tudom milyen szinten és területeken dolgoznak ilyenkor együtt a játék készítői és a regény írója, és bár meglehet, hogy Bowden és az Ubisoft is másként látta Edward Kenway karakterét, és a regény főszereplője némileg eltér attól, aki az eredeti történetet ihlette, de akárhogyan is nézzük, Bowden egészen új értelmet ad kalóz orgyilkosunknak.
Míg a játék egy hajócsatával kezdődik, ezzel ellentétben a könyv első 180 oldala azt mutatja be, hogyan jutott Edward odáig. Hogyan ismerte meg Caroline-t. Az egyik dolog, amitől a könyv túlteljesít a játékon, azok Edward belső monológjai. Mivel E/1-ben van ez is megírva, mi is az ő életét élhetjük át az ő szemén keresztül. Sokkal jobban megérti az olvasó mit miért tesz, mit érez, hogy jár az esze. Persze a videojátékkal ellentétben, egy könyvnek ez a lényege. Ezért míg a játék kiváló szórakozást nyújt, a könyv egy teljesen új szemléletet, összetettebb karaktert, mint azt először gondolnánk. Még a humora is jobbnak tűnik a könyv után.
És hogy miért hibátlan adaptáció és miért ajánlanám mind a játékok rajongóinak mind pedig a könyvek kedvelőinek, azoknak is akik újoncok az AC világában?
Könnyű. Mert minden tökéletesen benne van, ami a játékban és egy cseppet sem érződik rajta, hogy játék alapján íródott. Irigylem Bowden-t, hogy azokat a dolgokat, amiket a játékban a játékos irányít, (pl.: harc, világ felfedezés, hajócsaták) ennyire látványosan, tökéletesen, érdekesen és kreatívan beletudja szőni a történetbe. Igaz, hogy néha-néha él írói szabadságával és változtat a helyszínek kinézetén, napszakokon, akadályokon, helyenként kisebb események sorrendjén is és hasonló apróságokon, de ez tényleg csak annak tűnik fel, aki egyszerre olvassa és játszik (mint én - ki ne próbáljátok otthon, veszélyes!), és sokkal inkább ad egy pluszt, mintsem elvesz belőle és sokkal hangulatosabbá teszi a jelenetet. A párbeszédek többsége szinte szóról szóra egyezik, hol kevesebb, hol pedig több egy-egy jelenetben. Míg a játék esetében ez a röpke 10 (plusz-minusz 1-2 év, attól függ melyiket nézzük) év nem nagyon hat meg minket. Rengeteg dolog történik látszólag rövid idő alatt. A regény esetében viszont az olvasó is érzi azt a 10 kemény évet és annak ellenére, hogy nem interaktív mégis jobban részesei lehetünk Edward életének. A mellékszereplőkkel is könnyebben barátkoztam meg, mint a játék esetében, hiszen belőlük is kicsit többet láttam. A megszokott orgyilkosos szál kissé háttérbe szorult, vagy mondjuk úgy jobban összeolvadt a kalóz szállal, de ez egyáltalán nem ront rajta. Értelemszerűen a játék jelenkori jelenetei a könyvből kimaradtak, viszont egyre jobban összeáll a kép a sorozatot átívelő történetből.
Ahogy azt már említettem fentebb, a történet kicsit korábban, másként kezdődik, így másként is ér véget. És kövezzetek meg, de én akkor is kimondom: MIÉRT NEM LEHETETT EZT A JÁTÉKBA IS BELEÍRNI?? Gyönyörűen ér körbe a végére a sztori és - leszámítva a könyvből kimaradt Anne énekét, ami a játék végének fénypontja szerintem-, sokkal csavarosabb, ütősebb véget kapott a könyv.
Most azokhoz szólnék, akik nem szoktak még rá a játékra, és talán soha nem is fognak, de felkeltette az érdeklődésüket Edward Kenway története: Ne törődjetek a játékkal! (err, micsoda?! Bitófára a galáddal!!) De komolyan, egyáltalán nem kell kockának lenned, ahhoz, hogy ugyanúgy élvezd, mint a franchise veterán rajongói. Az Assassin's Creed: Fekete Lobogó egy fantasztikus utazás minden kalandozni vágyó lélek számára. Ha szereted az izgalmas, középkori harcokat, hajócsatákat, vérontást minden mennyiségben - merthogy Bowden nem szépített! -, összeesküvéseket, szövetségeket, árulásokat és egy rendkívül összetett "anti-hőst", akkor ne habozz. Fedélzetre, matróz!
Számomra tökéletes kerettörténetet alkotott Bowden és csapata a remekül átemelt elemek köré. És ez az, barátaim, amiért egy könyv mindig jobb lesz egy játéknál djkashdjsdjkanhdkasd......
Oké, na hol az az AC parancsikon???????
U.i.: Jaj majdnem elfelejtettem... Szebegyinszki Szilvia egy isteni fordító!! Hatalmas piros pont neki!
U.i.2: Aki egyébként kalózos sztori hiányban szenvedne, bátran ajánlanám a STARZ csatorna Black Sails c. tv-sorozatát, melyben szintén feltűnnek a történelem híres kalózai, pl: Jack Rackham, Charles Vane és Anne Bonny.
Kalóz becsületemre mondom, nem tudom miért kapott annyi negatívat ez a regény. Hibátlan adaptációja és kiegészítője a játéknak. Azt is meg merem kockáztatni, hogy jobb is, mint az alapanyag. A videojáték rajongói között remélem számos olyan is akad, aki szeret olvasni, mert annak kötelező darab.
Hogy miért? Nem tudom milyen szinten és területeken dolgoznak ilyenkor együtt a játék készítői és a regény írója, és bár meglehet, hogy Bowden és az Ubisoft is másként látta Edward Kenway karakterét, és a regény főszereplője némileg eltér attól, aki az eredeti történetet ihlette, de akárhogyan is nézzük, Bowden egészen új értelmet ad kalóz orgyilkosunknak.
Míg a játék egy hajócsatával kezdődik, ezzel ellentétben a könyv első 180 oldala azt mutatja be, hogyan jutott Edward odáig. Hogyan ismerte meg Caroline-t. Az egyik dolog, amitől a könyv túlteljesít a játékon, azok Edward belső monológjai. Mivel E/1-ben van ez is megírva, mi is az ő életét élhetjük át az ő szemén keresztül. Sokkal jobban megérti az olvasó mit miért tesz, mit érez, hogy jár az esze. Persze a videojátékkal ellentétben, egy könyvnek ez a lényege. Ezért míg a játék kiváló szórakozást nyújt, a könyv egy teljesen új szemléletet, összetettebb karaktert, mint azt először gondolnánk. Még a humora is jobbnak tűnik a könyv után.
És hogy miért hibátlan adaptáció és miért ajánlanám mind a játékok rajongóinak mind pedig a könyvek kedvelőinek, azoknak is akik újoncok az AC világában?
Könnyű. Mert minden tökéletesen benne van, ami a játékban és egy cseppet sem érződik rajta, hogy játék alapján íródott. Irigylem Bowden-t, hogy azokat a dolgokat, amiket a játékban a játékos irányít, (pl.: harc, világ felfedezés, hajócsaták) ennyire látványosan, tökéletesen, érdekesen és kreatívan beletudja szőni a történetbe. Igaz, hogy néha-néha él írói szabadságával és változtat a helyszínek kinézetén, napszakokon, akadályokon, helyenként kisebb események sorrendjén is és hasonló apróságokon, de ez tényleg csak annak tűnik fel, aki egyszerre olvassa és játszik (mint én - ki ne próbáljátok otthon, veszélyes!), és sokkal inkább ad egy pluszt, mintsem elvesz belőle és sokkal hangulatosabbá teszi a jelenetet. A párbeszédek többsége szinte szóról szóra egyezik, hol kevesebb, hol pedig több egy-egy jelenetben. Míg a játék esetében ez a röpke 10 (plusz-minusz 1-2 év, attól függ melyiket nézzük) év nem nagyon hat meg minket. Rengeteg dolog történik látszólag rövid idő alatt. A regény esetében viszont az olvasó is érzi azt a 10 kemény évet és annak ellenére, hogy nem interaktív mégis jobban részesei lehetünk Edward életének. A mellékszereplőkkel is könnyebben barátkoztam meg, mint a játék esetében, hiszen belőlük is kicsit többet láttam. A megszokott orgyilkosos szál kissé háttérbe szorult, vagy mondjuk úgy jobban összeolvadt a kalóz szállal, de ez egyáltalán nem ront rajta. Értelemszerűen a játék jelenkori jelenetei a könyvből kimaradtak, viszont egyre jobban összeáll a kép a sorozatot átívelő történetből.
Ahogy azt már említettem fentebb, a történet kicsit korábban, másként kezdődik, így másként is ér véget. És kövezzetek meg, de én akkor is kimondom: MIÉRT NEM LEHETETT EZT A JÁTÉKBA IS BELEÍRNI?? Gyönyörűen ér körbe a végére a sztori és - leszámítva a könyvből kimaradt Anne énekét, ami a játék végének fénypontja szerintem-, sokkal csavarosabb, ütősebb véget kapott a könyv.
Most azokhoz szólnék, akik nem szoktak még rá a játékra, és talán soha nem is fognak, de felkeltette az érdeklődésüket Edward Kenway története: Ne törődjetek a játékkal! (err, micsoda?! Bitófára a galáddal!!) De komolyan, egyáltalán nem kell kockának lenned, ahhoz, hogy ugyanúgy élvezd, mint a franchise veterán rajongói. Az Assassin's Creed: Fekete Lobogó egy fantasztikus utazás minden kalandozni vágyó lélek számára. Ha szereted az izgalmas, középkori harcokat, hajócsatákat, vérontást minden mennyiségben - merthogy Bowden nem szépített! -, összeesküvéseket, szövetségeket, árulásokat és egy rendkívül összetett "anti-hőst", akkor ne habozz. Fedélzetre, matróz!
Számomra tökéletes kerettörténetet alkotott Bowden és csapata a remekül átemelt elemek köré. És ez az, barátaim, amiért egy könyv mindig jobb lesz egy játéknál djkashdjsdjkanhdkasd......
Oké, na hol az az AC parancsikon???????
U.i.: Jaj majdnem elfelejtettem... Szebegyinszki Szilvia egy isteni fordító!! Hatalmas piros pont neki!
U.i.2: Aki egyébként kalózos sztori hiányban szenvedne, bátran ajánlanám a STARZ csatorna Black Sails c. tv-sorozatát, melyben szintén feltűnnek a történelem híres kalózai, pl: Jack Rackham, Charles Vane és Anne Bonny.
BTK EXTRA: COSPLAY MONTÁZS
Nem titok, hogy nagy rajongója vagyok a cosplay-nek, bár én magam MÉG nem űzöm sajnos, viszont órákig el tudom nézegetni a jobbnál jobb képeket/videókat. Ez az oka, hogy a Függővég blog egy új heti mémbe kezd, melynek a cosplay lesz a középpontja, és mivel mással indíthatnék, mint kedvenc cosplay témámmal, az Assasssin's Creed-del.
Összegyűjtöttünk nektek pár érdekes, vicces, állat-leejtős cosplay képeket, illetve egy AC: Black FLag parkour videót is hoztunk nektek.
Érdemes körülnézni a srácok youtube csatornáján,
mert találhattok rajta sok egyéb látványos videók közt több AC parkour videót is.
mert találhattok rajta sok egyéb látványos videók közt több AC parkour videót is.
Így reklámozta a játékot Ausztráliában a tervezőgrafikus Stefan Settels. Reméljük legalább egy gyűjtői változatot kapott érte. |
Az biztos, hogy Stefan és barátai nem szenvedtek hiányt a rumból... |
A tömeget elhivatottan pásztázó Edward Kenway szerepében Rick Boer kereste legújabb célpontját a 2013-as FACTS-en. |
A szabadság kalóza szerepében Leon Chiro pózol.
Méghozzá elég bugyinedvesítően, ha szabad hozzátennem.
Ő nyert egy PS4-et.
|
Mindenki tudja milyen drágák a videojátékok.
Az ABSTERGO Industries segít a pénzmegtakarításban. Csak kérned kell...
|
Anne Bonny, az igen nőies Edward Kenway és a Puppeteer új szövetségbe kezdtek... |
A híres-neves Jack Sparrow Kapitány is csatlakozott. |
Így kell ápolni a nemzetközi kapcsolatokat és biztosítani az utánpótlást.
Kedves 愛德華與魯夫, reméljük előbb-utóbb hazádat is szolgálhatod.
|
Amire mindenki vár... vagy csak én. |
Live action! *állatnak és növénynek nem esett bántódása, eltévedt kempingezőkért nem vállalunk felelősséget* |
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése